همانطور که احتمالاً می‌دانید، برند نوکیا چند سالی بود که دراختیار شرکت مایکروسافت قرار داشت و به همین دلیل هم حق تولید کوشی موبایل با این برند برای خود نوکیا مقدور نبود. شرکت HMD Global یک کمپانی در زمینه‌ی تولید تجهیزات فناوری است که بهار امسال حق استفاده از برند نوکیا بروی گوشی‌های خود را از کمپانی مایکروسافت پس گرفت و این کمپانی بصورت رسمی دوباره تولید گوشی موبایل نوکیا با ویژگی کلاسیک و هوشمند را آغاز کرده است که تا به اینجا توانسته گوشی های خوش ساختی هم روانه بازار کند که با استقبال هم روبرو شده است.

در سال ۲۰۱۷ شرکت نوکیا از سه گوشی کلاسیک و دکمه دار خود یعنی گوشی نوکیا ۱۰۵ ، گوشی نوکیا ۱۳۰ و گوشی نوکیا ۱۵۰ رونمایی کرد. این سه گوشی در زمان سلطه تلفن های هوشمند توانستند بخوبی به بازارهای جهانی راه یابند. در این مقاله سعی میکنیم بصورت مختصر در مورد سه گوشی یاد شدهبه بررسی نقات قوت و ضعف آن ها بپردازیم.

 

تولید و ساخت نسخه‌ های جدید از گوشی‌ هایی که قبلا توسط نوکیا به بازار راه یافته بودند و با همان سبک نامگذاری قدیمی، روشی هست که نوکیا این روزها در پیش گرفته است. تولید گوشی ساده و دکمه دار، تنها سیاست نوکیا نیست؛ بلکه تولید گوشی‌ های اندرویدی میان ­‌رده و حتی پرچم­دار هم نشان از خواست نوکیا برای بازگشت قدرتمند به بازار گوشی همراه دارد.

معرفی گوشی موبایل نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷

گوشی موبایل کلاسیک و دکمه دار نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ که دارای دو اسلات برای سیم ‌کارت میباشد برای آن دسته از افرادی طراحی و تولید شده که انتظارات زیادی از گوشی‌ موبایل خود ندارند. مطمئنا کاربران گوشی‌ های ساده و ارزان‌ قیمتی چون نوکیا ۱۰۵، تقاضای زیاد و دور از ذهنی از گوشی خود ندارند؛ زیرا اصلی‌ ترین توقع این افراد از تلفن همراهشان، برقراری تماس و فرستادن پیامک به بهترین و راحت ترین شکل ممکن هست.

 

نوکیا ۱۰۵ یکی از گوشی­‌های قدیمی نوکیا بود که حالا با شکل ­‌و ­شمایلی جدید با نامی که پسوند ۲۰۱۷ دارد، روانه ­‌ی بازار شده است. این گوشی با قیمت مناسب خود گزینه‌ ­ی خوبی برای کسانی هست که بیش از تماس و ارسال پیامک انتظاری از گوشی خود ندارند. در مقایسه با نسخه‌ ­های قبلی طراحی گوشی کمی کوچک‌­ تر شده و دیگر نسبت طول گوشی به عرض آن معرف یک گوشی باریک نیست. تغییراتی در گوشی صورت گرفته تا هرچه بیشتر نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ را به یک دستگاه خوش‌ ­دست تبدیل کنند تا حتی کنترل آن برای دست‌­های کوچک هم کار ساده‌­ای باشد.

از آنجایی که برای گوشی نوکیا ۱۰۵ دوربین تعبیه نشده است، قاب پشتی صاف بوده و هیچ پستی و بلندی روی این گوشی دیده نمیشود. تمام این اجزا به همراه باتری استفاده شده در آن چیزی در حدود ۷۳ گرم وزن دارد.

منوی اصلی نوکیا ۱۰۵ از نو طراحی شده و مواردی که کاربر به اآن ها نیاز دارد، دم دست قرار داده شده است. رادیو FM، ماشین حساب، چراغ قوه و یکسری بازی پیش‌ ­فرض مواردی هستند که در منوی اصلی به چشم میخورند. از ویژگی‌های این گوشی میتوان به پشتیبانی کامل از زبان فارسی، همچنین منوی فارسی، نمایشگر رنگی ۱٫۸ اینچی، جک خروجی ۳٫۵ میلی­‌ متری صدا برای استفاده از رادیو و باتری ۸۰۰ میلی­ ‌آمپر ساعتی اشاره کرد..

باتری گوشی نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ با توجه به اینکه تنها از شبکه­‌ی ۲G پشتیبانی میکند و نمایشگر آن­چنان بزرگی هم در این گوشی مورد استفاده قرار نگرفته است، میتواند چند روزی رو با یک بار شارژ دوام بیارد. این مشخصه برای کسانی که از این گوشی به عنوان گوشی دوم یا گوشی کاری استفاده میکنند، مفید هست.

معرفی گوشی موبایل نوکیا ۱۳۰ مدل ۲۰۱۷

گوشی موبایل نوکیا ۱۳۰ مدل ۲۰۱۷

گوشی دیگری که توسط شرکت فنلاندی اچ‌ام‎دی گلوبال در سال ۲۰۱۷ عرضه شده است؛ مدل جدید نوکیا ۱۳۰ است. از زمان معرفی رسمی نسخه اصلی این گوشی نزدیک به چهار سال می‌گذرد و البته به‌جز طراحی، مدل جدید نوکیا ۱۳۰ تفاوت چندانی با نسل قبل خود ندارد.

گوشی نوکیا ۱۳۰ مدل ۲۰۱۷ به یک نمایشگر ۱.۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۸ در ۱۶۰ پیکسل مجهز شده است و از چهار مگابایت رم و ۸ مگابایت حافظه داخلی در آن استفاده شده است. اگر به دنبال ارتقاء فضای ذخیره‌ سازی برای فایل های خود هستید، می‌توانید با استفاده از یک حافظه میکرو اس دی، فضای ذخیره‌سازی گوشی نوکیا ۱۳۰ را تا ۳۲ گیگابایت هم افزایش دهید. پشتیبانی از رادیو و جک ۳.۵ میلی‌متری از دیگر مشخصات فنی گوشی نوکیا ۱۳۰ مدل است. برای اتصال شارژر به این فیچرفون، میتوانید از پورت میکرو یواس‌بی ۲.۰ برای شارژ گوشی استفاده نمائید.

آنچه نوکیا ۱۳۰ را از مدل‌ های دیگر متمایز می‌ کند، مجهز شدن آن به یک باتری با ظرفیت ۱۰۲۰ میلی‌ آمپر ساعت است که با یک ‎بار شارژ، می‌ توانید تا ۴۴ ساعت به‌ صورت مداوم به موسیقی یا رادیو گوش کنید. هم‌چنین باتری قدرتمند گوشی نوکیا ۱۳۰ با یک‌ بار شارژ، در حالت استندبای تا یک ماه ماندگاری دارد.

معرفی گوشی موبایل نوکیا ۱۵۰ مدل ۲۰۱۷

گوشی موبایل نوکیا ۱۵۰ مدل ۲۰۱۷

 

گوشی نوکیا ۱۵۰ مدل ۲۰۱۷ و مدل دو سیم‌کارت آن که با قیمت پایه‌ی ۲۶ دلار معرفی شده است و در توصیف آن‌ از “مقرون به صرفه و با دوام” استفاده شده است. نوکیا ۱۵۰ برای افرادی طراحی شده است که با سیستم‌ عامل‌ های قدیمی نوکیا نوستالژی دارند و نیاز به دستگاهی قابل اعتماد دارند. در طراحی نرم‌افزاری این دستگاه از رابط کاربری بسیار آشنایی استفاده شده است. در این دستگاه از یک صفحه‌ی ۲٫۴ اینچی با کیبرد فیزیکی، بلوتوث، رادیو اف ام، پخش موزیک‌های MP3 و قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی میکرو SD استفاده شده است. خوشبختانه برای شارژ دستگاه از یک کابل میکرو USB استفاده می‎‌شود. گوشی نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ از دوربین VGA بهره می‌ برد. همچنین، یک فلاش LED نیز در کنار دوربین تعبیه شده که از آن بعنوان چراغ قوه نیز می‌توان استفاده کرد؛ دقیقاً همانند نسل‌های پیشین دستگاه‌های نوکیا.

اما مهم‌ترین نکته درمورد نوکیا ۱۵۰ مدل ۲۰۱۷ این است که امکان اجرای بازی بی‌نظیر Snake Xenzia بروی این دستگاه فراهم شده است. عمر باتری دستگاه نیز بسیار خوب است و تا چند روز پاسخگوی نیاز روزانه‌ ی شما خواهد بود. باتری این دستگاه قابلیت مکالمه‌ی مداوم تا ۲۲ ساعت را دارا می‌باشد. در حالت استندبای نیز دستگاه در حالت تک سیم‌کارت باتری تا ۳۱ روز و در حالت دو سیمکارت تا ۲۵ روز دوام می‌آورد.